روايات العالم

21
Public channel
Open in app
Dzenir–masaa_ alkalp–
43
*رواية "بنت الشيطان"♥️✨* *الفصل السابع* *-------------------* في مكتب سراج كان يجلس ويبتسم باتساع علي نجاح خطته تذكر رسالته لنور بالعنوان وان تذهب اليه الان وبعدها تحدث لمالك ليخبره انه سيأتي حتي يظهر لنور دون تنكر لظنه انه هو من جاء ضحك ءسراج باستمتاع علي خطته سوف يجمع بين هذين الاثنين لعلمه بانشغال الشيطان بها دائما اذا هذه هي فرصته الوحيده لكي يجمع بينهم ........... ♥ 🌍 في الصعيد في منزل اهل ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
23
لهنا وخلصت رحلتنا لأنهارده وطبعا للقصه باقيه لسه أحداث كتير هنعيشها ومن الفصل الجاي هنعيش معاهم كل لحظه توقعتكم لرد فعل مالك؟؟ دمتم سالمين رحمه نبيل ❤️❤️
Dzenir–masaa_ alkalp–
31
دخلت نور المديريه لان اللواء طلبها اتجهت مباشره لمكتبه ودخلت بعد أن اذن لها وطرقت الباب وجدت قائدها بالداخل ووجدت اللواء يتحدث بغضب مع ميار اللواء بحده / اظن الكلام واضح ياسياده النقيب ميار وهي تنظر بغضب لنور / واضح يافندم اللواء / اتفضلي علي مكتبك ذهبت ميار بغضب وعندما مرت بجانب نور نظرت لها نظره غاضبه ومتوعده خرجت ميار وهي تكاد تحترق نور / حضرتك طلبتني يافندم اللواء بهدوء عكس ما كان منذ قليل / ا ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
29
نور / احم وريني كده اه صح مكرونه علي فكره بقي فيها شبه من بتاعتي نظرت لها سمر بسخط مد عمر يده واخذ قطعه دجاج 🍗 /بصوا انا اساسا جعان فمش هستني ضحكت سمر / مهو لو تصبر علي رزقك على فكره انا عمله حسابي انا وانت مع نور نور بتذمر طفولي / يعني آلاكل مش ليا لوحدي مش المفروض اني عيانه تجيبوا الاكل ليا لوحدي في السرير وانا اقولكم مش قادره اكل والله وانتم تجبروني اكل غصب عني عمر وهو يٱكل / يخربيت الأفلام ال ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
44
*رواية "بنت الشيطان"♥️✨* *الفصل السادس* *-------------------* كان الشيطان يسير في طريق مظلم جدا فجأه لمح نور يأتي من بعيد اقترب منه سمع صوت بكاء اقترب وجدها نفسها التي تأتي له دائما في كل أحلامه ولكن هذه أول مره تبكي كانت كل مره تضحك له اقترب منها وتحدث الشيطان / بتبكي ليه استمرت في البكاء الشيطان / مالك بتبكي ليه اقترب منها اكثر وادار وجهها له وجد دموعها تهبط بشده / ساعدني استيقظت الشيطان بفزع وه ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
25
رأي القائد ميار وهي تختبئ خلف سياره بخوف نظر لها بغضب وكان سيصرخ بها ولكن لمح كبيرهم وهو يكرب سياره ويهرب اقترب منه القائد بسرعه كبيره ولكن لسوء الحظ لمحه كبيرهم ورأي ميار قريبه منه ركض لها ورفع عليها السلاك الكبير/ نزل سلاحك يا حضره الظابط بدل ما تستلم جثتها القائد وهو ينظر لميار ترك سلاحه أرضا الكبير/ ارميه عندي هنا قام القائد بدفعه للكبير وهو يتخذ حذره الايؤذي ميار انحني الكبير لاخذ السلاح وهو ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
29
ثم نظر لثياب الشيطان وكالعاده يرتدي شورت فقط / يابني مش هتبطل ام العاده دي علي طول ماشي بشورت ده ناقص تعمل مهماتك بشورت برضو الشيطان / اللي بستريح فيه بعدين ايه يعني مكسوف حضرتك سراج في نفسه / لا انا على المسكينه اللي هتيجي بكره تلاقيك كده سراج بصوت عالي / احم احم لا ابدا بس عشان تتعود يعني لما تتجوز وكده الشيطان ببرود / ومين قال اني هتجوز اساسا ثم قال بخبث / بعدين حتي اتجوزت وايه يعني امشي بشورت ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
22
دخلت نور لمكتبها وجلست ووضعت رأسها بين يدها هل ستسطتيع القيام بهذه المهمه هي لن تكون وحدها ولكن لاتعرف هي فقط متوتره فهذه اول مهمه لها خطيره لها بهذا الشكل وبها تشابك سامحك الله يا أبي انت من ألقيت بي هنا انا لا انتمي لهذا المكان فكرت نور مع نفسها مادام وصلت لهنا اذا لتقوم باقصي ما عندها لإثبات كفائتها لن تسمح لاحد ان يستهزأ بها ابدا يكفي نظرتهم لها بأنها لاتصلح لهذا المكان هي من داخلها تعرف انها ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
23
ميار بتكبر وهي تزيح خصلتها للخلف / رايحه في مهمه سياده اللواء طلبني فيها شخصيا نظرت لها نور بغيظ سماح / ومالك ياختي شايفه نفسك كده ولا اكنك رايحه تحرري القدس تلاقيها عاركه وعايزك تسلكي بينهم بفخادك دي نظرت ميار لجيبتها الرسميه القصيره ميار بعصبيه / احترمي نفسك يا سماح مش احسن من اللي 24 ساعه قاعده علي المكتب وبتاكل لحد ما بقت شبه المنفاخ كده نور ولم تتحمل كلامها / احترمي نفسك ياميار علي الاقل اللي ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
50
*رواية "بنت الشيطان"♥️✨* *الفصل الخامس* *-------------------* التفت الشيطان للصوت وجد ماتينيو يحمل الميكروفيلم ونظر له بشر الشيطان ببرود شديد / نعم ابحث عنه ماتينيو بتعجب من بروده / الست خائف الشيطان ببسمه ساخر / اخاف ممن منك انت؟؟؟ ماتينيو / اتعرف ماذا انت تعجبني لذا أخبرني من ارسلك وكن من رجالي الشيطان مدعيا التفكير / امممم عرض مغري حقا ماتينيو / ام هذا أو الموت الشيطان / هناك خيار ثالث ماتينيو ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
21
عمر / على ما افتكر الصعايده دول اكتر ناس بتهتم انهم يأسسوا ست بيت كويسه نور / اها صحيح سمر بحده / وهي خالتي معلمتكيش ازاي تطبخي ولا عمرك دخلتي مطبخ يابنت سيد. نور بتراجع من حده سمر / لا بابا كان دايما معودني اني أذاكر بس مكنتش بدخل مطبخ ورغم كده طبختلكم مكرونه سمر وهي تنوي ضربها ولكن مسكها عمر / شوف برضو بتقول مكرونه دي مش مكرونه ياحيوانه انتى فى بني آدم بيغسل المكرونه ياغبيه لا وكمان بتتزرع انتي ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
59
صابرين بدموع قطعت قلبه / بحبه يا محمد بحبه اوي نظر لها محمد وفي نفسه قرر قرار سينفذه عادي عمر للمنزل وجد سمر تدور في الصاله وتجلس نور أمامها علي الاريكه تربط شعرها (گحگه) وتأكل جزر 🥕 تبدو مثل الطفله الصغيره وهي تنظر لسمر التي لاتتوقف عن التحرك عمر / فيه ايه يانور سمر مالها نور وهي تهز رأسها ومازالت تأكل / معرفش من ساعه ماجات من بره وهي كده ثم نظرت له وكٱنه توصلت لكنز / تكونش اتخانقت عمر بسخريه/ ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
21
سمر / عندك حق بس اكيد فيه في العالم ده شخص يستحمل هبلك نور /فكرك كده سمر وهي تضحك / مش متأكده الصراحه بس اكيد في مكان ما يوجد شخص سيحبك ياهبله نور / في مكان ما في اسبانيا تجهز الشيطان وحمل حقيبته بمجرد خروجه من الغرفه وجد رجلان ينتظرانه في الخارج أخذوا الحقائب وتبعوه حتي وصل لسياره خارج الفندق ركب السياره وماهي الا دقائق حتي وصل لقصر ماتينيو هبط من السياره ونظر للقصر بدقه دخل الشيطان للقصر وامامه ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
44
*رواية "بنت الشيطان"♥️✨* *الفصل الرابع* *-------------------* صدح صوت الشيطان في الحلبه وهو يقول / انا استطيع التفتت له جميع الرؤوس من هذا المختل الذي يدخل تحدي كهذا بعدما رآي ماحدث لمن قبله ماتينيو الخابيترو نظر له بدقه / اذا يافتي انت تملك الجرأه لمحاربه ثوري نظر الشيطان له ببرود ماتينيو الخابيترو / اذا جهزوا هذا الشاب للحلبه جاء بعض الرجال واصطحبوا الشيطان حتي يتجهز بعدما انتهي الشيطان اصطحبه ا ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
21
الشاب الذي دائما يسبل لجودي(عمار) / يااااه ياجودي قد ايه قلبك ابيض وطيب نظرت لهم سمر وضحكت وسط دموعها عليهم سمر / يخربيتك مش بتضيع فرصه عشان تسبل فيها ثم نظرت لعطوه / وانت يامعلم بسم الله ماشاء الله بقيت تقول ميس وتطورنا اهو نظرت لجودي / وانتي ياحنينه خفي محن في كلامك شويه وانشفي كده الواد يقول عليكي نايتي خالص عمار / لا يا ميس هي كده حلوه اوي سمر / يالله يا ولي الصابرين يلا ياحبيبي منك ليها لمكان ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
30
فتح المصعد لتفتح عينيها من الصدمه فتي يقبل فتاه بطريقه قذره في المصعد كأنه سيأكلها نور بصراخ بلكنتها الصعيديه فهي عندما تغضب تخرج منها لكنه صعيديه تلقائي / اخص عليكم جليل الربابه منك ليها استحي يا وسخ ايه اللي عتعملوا في البنيه ده انت ناجص تأكلها يامعفن اسفوخس بينما الشاب والفتاه يكادان يموتان حرفيا من الاحراج نور وهي تتخطاهم لتدخل المصعد / ناس جليله حيا بصحيح نظر الشاب للفتاه بعد ذهاب نور بحرج نظ ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
26
اللواء / كفايه تواضع بقي المديريه كلها شافت انتي عملتي في عصابه الفتوه دول متكسرين خالص ورجعتي الأطفال لاهلهم وبعدين كلمتينا نروح نقبض عليهم وهما متلبسين والمخدرات محطوطه مكان ما كانوا نور وهي تفكر هي فعلا اتصلت بهم ولكن ليست هي من ضربتهم نور لتوضح الأمور / بس يافندم مش... قاطعها الطرق علي الباب ودخل العسكري يحمل العصير وضعها وخرج اللواء وهو يشير للعصير/ اشربي يابنتي العصير واجهزي عشان المهمات الج ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
21
*رواية "بنت الشيطان"♥️✨* *الفصل الثالث* *-------------------* استيقظت نور من نومها ونظرت حولها لم تجد احد وتعجبت من ذلك فعاده يٱتي عمر ليوقظها هي وسمر اين هم ياتري هزت كتفها بعدم مبالاه وخرجت الصاله وهي ترتدي بيجامه طفوليه وتربط شعرها علي هيئه (ديلين فرس) دخلت المطبخ لتبحث عن إفطار لها وجدت رساله علي باب الثلاجه من سمر سمر / صباح العسل يانور عيني عمر عنده مشروع جديد عشان كده مشي بدري وانا عندي حصه ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
21
كان شيطان يقوم بالتمارين في حجره تمارينه وكان يقوم بها بشده دخل عليه سراج وفي يده ظرف يوحي بمهمه جديده نظر له الشيطان نظرته المظلمه وجسده المعضل يلمع بسبب عرقه الذي يتساقط سراج / القائد بعت لك تفاصيل المهمه الجديده نظر له شيطان بمعني ان يكمل سراج / جهز نفسك للذهاب لاسبانيا نظر الشيطان أمامه بنظره توحي باستيقاظ الوحش داخله............ الفصل خلص اتمني يعجبكم .. ياتري نور هتوصل للشيطان ولو وصلت هيو ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
21
سمر / بس حلو اوي بحب اسمعه عمر بعدما بدل ثيابه وخرج / عملتي اكل ياسمر سمر/ اكل ايه بقولك البطل انتحر عمر / مايولع احنا هنطفح ايه سمر / معملتش اكل عمر / نعم ياختي معملتيش اكل ليه نظرت له سمر / ايه جيت من المدرسه صححت الكتب وبتفرج علي الفيلم اقطع نفسي عمر / لا معاذ الله نولع احنا حضرتك عادي نور / خلاص ياعمر هغير واجي اعملكم بطاطس عمر / بطاطس بطاطس معدتنا وجمعتنا منها انا هنزل اجيب من السوبر ماركت لا ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
19
ركض الأطفال للخارج ماعدا ابن السيده سماسم حيث انه كان نائم حمله الشيطان وخرج تبعته نور / انت بجد كنت فظيع انت عملت كده ازاي ها ها طب هو انت ممكن تعلمني ها اصل انا عايزه اتعلم ابقي زيك كده تفتكر هاخد وقت قد ايه اتعلم تفتكر هكون زيك كده انت مش بترد ليه وقف الشيطان مره واحده اصطدمت به عندما وقف فجٱه نور / اه خبطت في خرسانه ايه ضهرك ده جائت السيده سماسم عندما رأته يحمل ابنها أخذته منه وهي تبكي وتقبله ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
20
*رواية "بنت الشيطان"♥️✨* *الفصل الثاني* *-------------------* في المدرسه دخلت سمر للفصل ووضعت حقيبتها علي مكتبها سمر / بهدوء كده عايزه اعرف مين كريم اشرف قام فتي برفع يده / انا يا ميس انا سمر / فخور اوي ياكريم تعالي ياحبيبي ذهب إليها الفتي سمر / عايزه اعرف ياكركر ياقلبي مين اقنعك ان الفرانكو هو الانجلش ياحبيبي كريم / يعني ايه فلامنكو سمر بصبر / كمان فلامنكو اتفضل يا استاذ كريم اسفه علي ازعاجك ذهب ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
21
خلص الفصل اتمني يعجبكم ودي مجرد بدايه بس وبإذن الله الجاي يعجبكم مقابله الشيطان ونور هتبقي عامله ازاي توقعتكم وايه رأيكم في أول فصل 🤗😘😘😘♥️♥️ دمتم سالمين رحمه نبيل ❤️ ❤️
Dzenir–masaa_ alkalp–
30
نور وهي تنظر لشكلها حيث كانت ترتدي عباءه بها الوان فاقعه ومرقعه وتضع في جيبها حزمه جرجير وترتدي باروكه شعر منفوش وتضع عليه حجاب والحجاب مرفوع بسبب الشعر ودهنت وجهها بلون غامق ووضعت حسنه كبيره بجانب انفها وطقم أسنان كبيره /ماله التنكر يعني مهو حلو اهو سمر /حلو ايه ياشيخه اتقي الله بعدين معلش سؤال بايخ استحمليني المفروض انك دلوقتي متنكره في ايه اصل مش شايفه تنكرك غير في الكتعه نور وهي تبرم شفتيها بم ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
21
ومن انهارده لو سمعت شكوه من فصلكم انا مش هقوللكم هعمل فيكم ايه هسيب لخيالاكم العنان كده يلا طلعوا كتب الانجلش عشان نبدأ الحصه بنت بدلع غريب علي طفله /الكتاب الملون ولا الأبيض واسود ياميس سمر /هو ايه اللي ملون وابيض واسود ده طلعوا كتاب الحصه احد الفتيان وهو يسبل للبنت /يعني الملون ياجودي نظرت سمر لهم بتعجب /يانوحي يانوحي هي وصلت للتسبيل اتعدل يلا انت وهي يخربيت ده جيل مهبب طلعوا ياختي الكتاب الملون ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
21
ثم تركتهم وتوجهت لمكتب اللواء وهي تدعي الله الا يزيد في صراخه عليها فهي يمكن أن تبكي دخلت نور بعدنا سمح لها اللواء بالدخول نور وهي تنظر له بقلق /حضرتك طلبتني يافندم اللواء /اهلا بالباشا اللي معلي ضغطي وجابلي السكر نظرت له نور براءه /انا يافندم. اللواء /لا يابريئه ياملاك مش انتي نظرت له ببسمه غبيه /شكرا يافندم اللواء /حرام عليكي اعمل فيكي ايه اتنقلتي من ميه قسم جنايات ومخدرات وآداب اعمل ايه تاني او ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
21
*رواية "بنت الشيطان"♥️✨* *الفصل الأول* *-------------------* في شقه بسيط جدا تتكون من غرفتين صغيرتين للنوم وحجره للضيوف ومطبخ وحمام صغير وصاله صغيره شقه بسيطه جدا ولكن جميله وبالطبع ليست هادئه ابدا في احد الغرف كانت تنام هي بفوضويه حيث تنام علي بطنها وتضع يدها علي وجهه فتاه اخري تنام أيضا مثلها فجأه فتح باب الغرفه ودخل هو كعادة كل صباح بطبق فيه قطع ثلج ذهب إلى سريرهم واخذ قطعتين من الثلج ووضع في ظ ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
24
اللى أنا عايزة اقوله بقا، الرواية ده لازم اقولكم انه انتم تقرأوها (للتسلية فقط) .. الرواية ده فيها حاجات غلط المفروض نعرف انها غلط .. زى ايه..؟ زى اولا: البنات كلهم لابسيت لبس قصير مكشوف فاتن، إلخ .. طبعا اللبس الصح للبنات هو الخمار المغطى، والجلباب الواسع الفضفاض .. *﴿وليضربن بخمرهن على جيوبهن﴾* ←الخمار *﴿يـٰاأيها النبي قل لأزواجك وبناتك ونساء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيبهن﴾* ←الجلباب (العباي ...
Dzenir–masaa_ alkalp–
24
رواية *«بنت الشيطان»*♥️✨
Dzenir–masaa_ alkalp–
25
نبدأ بأول روايه او قصه حبيباتى
Dzenir–masaa_ alkalp–
24
بصو ياحبايبى هذه القناه للقرأه والمناقشه فى الوقت نفسه اوك